interesting things

ساخت وبلاگ

 

آیا رجیستری بر بازار موبایل واره ها تاثیری خواهد گذاشت؟

رجیستری گوشی‌های هوشمند به قدری مسئله‌ی مهمی در بازار ایران است که ما در مقالات قبلی نیز چند خبر را به این موضوع اختصاص دادیم ! و اینبار می‌خواهیم صرفا به بررسی تاثیر این امر مهم بپردازیم همچنین نقل‌های مسئولان مربوطه به این مسئله را نیز گردآوری کردیم تا به خبرها و اطلاعاتی که خدمت شما دوستان می‌دهیم دقیق و دارای منبع باشد 

بابت افزایش قیمت دستگاه‌ها و تجهیزات سیم کارت خور، نگران نباشید!

 

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ذکر این مسئله که برنامه‌ریزی برای اجرای طرح رجیستری موبایل‌واره‌ها از سال گذشته آغاز و از وارد‌کنندگان تعهدات و تضمین‌های لازم گرفته شده است گفت: در ادامه این طرح از 10روز قبل وارد مرحله اجرا شده و آخرین مهلت رجیستری ساعت هوشمند سیم‌کارت‌خور 12تیرماه و دستگاه بارکداسکنر، PDA و مبدّل تلفن ثابت به سیار سیم‌کارت‌خور 19تیرماه1400 تعیین شده است. حمیدرضا دهقانی‌نیا، در مورد نگرانی از نحوه واردات و عرضه این تجهیزات، افزود: وارد‌کنندگان این گوشی‌ها از یک سال قبل احراز هویت و با آنها اتمام حجت شده است.

و افزود: همچنین سهم ساعت هوشمند سیم‌کارت‌خور از بازار کشور کمتر از نیم درصد است و می‌توان گفت تامین بخش عمده این اقلام، دغدغه مردم و بازار نیست. موضوع آن است که اگر این طرح اجرایی شود جلو سوءاستفاده‌ها گرفته می‌شود و فشار 300میلیون دلاری ارز برای واردات این کالاها شفاف شده و کاهش یابد. او تأکید کرد، اگر واردات 2.2میلیون دلاری این تجهیزات مانند ساعت هوشمند، سیم‌کارت و به‌خصوص تبلت شفاف شود به نفع مردم و دولت خواهد بود جرا که اجرای این طرح 700میلیارد تومان برای دولت عایدی دارد و با بهبود وضعیت احراز هویت و کیفیت محصولات وارداتی و ارائه خدمات بهتر مردم نیز منتفع خواهند شد.

دهقانی‌نیا در مورد نگرانی از کمبود و گرانی تبلت نیز گفت: در زمینه تبلت نیز نگرانی برای تامین وجود ندارد و از 6تا 9‌ماه قبل با وارد‌کنندگان هماهنگی و واردات انجام شده و وارد‌کنندگان پیگیر اجرای هرچه سریع‌تر طرح رجیستری این اقلام و عرضه محصولات وارداتی به بازار هستند.

 

گزارشات حاکی از آن است که واردکنندگان تمام دستگاه‌های سیم کارت خور، در انتظار اجرای طرح رجیستری موبایل‌واره‌ها(دستگاه‌های سیم کارت‌ خور) هستند. در حالی که احتمال آن هست که با عملی شدن این طرح، میزان عرضه کاهش یابد و این محصولات با افزایش قیمت مواجه شوند؛ مسئولان دولتی با خوشبینی منتظر آن هستند تا به این ترتیب آمار قاچاق دستگاه‌های سیم کارت خور کم شود و به علاوه، یک ممر درآمد جدید برای دولت باز شود. مسئولان دولتی هم‌چنین بر این باورند که اجرای طرح رجیستری، هیچ لطمه‌ای به میزان عرضه‌ی موبایل‌واره‌ها نخواهد زد.

مصوبات مجلس شورای اسلامی اظهار می‌دارند که دارندگان  تجهیزات سیم کارت خور باید از 10  روز قبل نسبت به ثبت این دستگاه ها در سامانه همتا اقدام کنند و بنابر اعلام گمرک ایران آخرین مهلت رجیستری ساعت هوشمند سیم‌کارت‌خور 12 تیرماه  و دستگاه بارکد اسکنر، PDA و مبدّل تلفن ثابت به سیار سیم‌کارت‌خور 19 تیرماه 1400 تعیین شده است.

این طرح که به دنبال مصوبه ششم اسفند‌ماه سال گذشته نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال۱۴۰۰، در مسیر اجرا قرار گرفته است؛ بر این اسا تنظیم شده است که همه‌ی تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند بارکدخوان و مبدل ارتباطات ثابت به سیار، چه وارداتی و چه تولید داخل، باید در چارچوب‌های ‌سامانه‌ی هوشمند مدیریت تجهیزات سامانه‌ای یا همان سامانه‌ی همتا به ثبت برسند. افزون بر آن ۳۰ خردادماه امسال گمرک ایران اعلام کرد که دارندگان ساعت‌ هوشمند تا ۱۲ تیر و دارندگانPDA، بارکد اسکنر و مبدل تلفن ثابت به سیار تا ۱۹تیرماه فرصت دارند تا با قراردادن سیم‌کارت روی دستگاه خود سیم‌کارت و انجام یک فعالیت مانند تماس، آن را فعال کنند.

نکته‌ی قابل توجه آن جاست که هر چند اجرای همچین طرحی به کاهش میزان قاچاق دستگاه‌های سیم کارت خور که اکنون 90 درصد از سهم بازار داخلی را به خود اختصاص داده‌اند؛ خواهد انجامید؛ اما تجربه‌های مشابه نشان می‌دهند که اجرای طرح‌های این چنینی معمولا مشکلاتی در زمینه‌ی قیمت‌گذاری و عرضه‌ی کالاها را نیز به دنبال خواهد داشت. این مشکل به قدر جدی و قابل توجه است که مدتی پیش، ابراهیم درستی، رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، گوشی همراه و لوازم جانبی با انتقاد از افزایش تعداد شرکت‌های متقاضی وارد‌کننده گوشی موبایل از برنامه‌ریزی برای حذف مهلت پرداخت مابه‌التفاوت ارز دولتی و نیمایی و آزاد این کالا برای مشخص شدن وارد‌کنندگان واقعی از افرادی خبر داد که برای استفاده از مهلت مذکور وارد عرصه واردات گوشی موبایل شده‌اند.

البته در مقابل نیز، فروشندگان دستگاه‌های سیم کارت خور، عرضه‌ی محدود و چند نرخی این محصولات را، از دلایل مهم مقاومت بازار نسبت به افزایش قیمت می‌دانند. با تمام اوصافی که ذکر شد می‌توان نتیجه گرفت؛ اجرای طرح رجیستری موبایل‌واره‌ها، می‌تواند یکی از اساسی‌ترین عوامل افزایش قیمت این کالاها باشد که نهایتا به افزایش درآمد دولت از این طریق نیز خواهد انجامید.

 

اظهارات مقامات رسمی در مورد طرح رجیستری موبایل‌واره‌ها

 

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه با اشاره به این نکته که میانگین نیاز ماهانه بازار کشور به تبلت ماهانه 200هزار و سالانه حداکثر 5میلیون 200هزار دستگاه است؛ بیان کرد: اکنون حدود۹۰ درصد واردات تبلت، ساعت هوشمند و سایر تجهیزات سیم‌کارت‌خور به کشور از طریق قاچاق تامین می‌شود و اجرای فاز دوم رجیستری می‌تواند جلوی این میزان قاچاق را بگیرد. بنابراین با رجیستری این میزان دستگاه فقط در بخش تبلت از طریق قانونی و رسمی وارد کشور می‌شود.

آقای امیر اسحاقی اضافه کرد: برای واردات قانونی هم باید ثبت سفارش، تأمین ارز نیمایی و... آن اجرایی شود تا واردکنندگان تلفن همراه بتوانند آنها را به‌صورت رسمی وارد کشور کرده و مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش آن بهره‌مند شوند. به‌گفته او وزارت صمت و بانک مرکزی قول مساعد برای فراهم کردن شرایط واردات قانونی برای ۶۰۰ فعال واردکننده رسمی داده‌اند که امیدوارم به‌سرعت عملیاتی شود و آنها بتوانند به‌راحتی ۲ میلیون دستگاه تبلت را رسمی وارد کشور کنند.

اسحاقی درباره این موضوع که عملی شدن طرح رجیستری دستگاه‌های سیم کارت خور سبب افزایش قیمت این کالاها می‌شود نیز گفت: کسانی که این ادعا را می‌کنند آدرس غلط می‌دهند و منافع آنها در قاچاق کالا است، چرا که واردات رسمی تنها ۳ تا ۵ درصد بر قیمت کالا می‌افزاید و آن هم به‌دلیل تعرفه، ارائه خدمات پس از فروش و طبیعی است. از سوی دیگر چون واردات رسمی با ارز نیمایی صورت خواهد گرفت بنابراین افزایش قیمت آنچنانی نخواهیم داشت و بازار هم رقابتی خواهد شد.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اظهار داشت: دستگاه‌های اعلامی که فعلا شامل طرح رجیستری می‌شوند، چندان در ایران کاربردی نبوده یا ازسوی دیگر شرکت‌ها به مشتری نهایی عرضه می‌شوند؛ درنتیجه تغییر قیمتی خاصی نخواهند داشت. محمدرضا عالیان، افزود: ساعت هوشمند سیم‌کارت‌خور به آن شکل در ایران نداریم. ساعت‌های هوشمند برندهای معروف هم سیم‌کارت eSIM می‌خورند که اینها هم فعلا در ایران کاربری ندارند و درنتیجه فعلا شامل حال طرح رجیستری نمی‌شوند. او تأکید کرد، با وجود این آغاز طرح رجیستری تبلت‌ها قطعا معادلاتی را در بازار تغییر می‌دهد و در هفته‌های اول شاهد وارد آمدن یک شوک به بازار خواهیم بود.

 

 

منبع : وبلاگ رندباز

 

 
interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : رجیستری موبایل,شناسه گوشی موبایل,رجیستری,گوشی موبایل,رندباز, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 207 تاريخ : پنجشنبه 10 تير 1400 ساعت: 13:25

سه تبلت هوآوی در بازار ایران

رقابت میان برندهای مختلف وسایل هوشمند به اینگونه هست که به محض اینکه یک برند یک محصول را به بازار ارائه میکند و آن محصول هم در بازار موفق می‌شود به تولید مجدد میرسد، برندها رقیب سعی میکنند یک محصول مشابه آن را با همان ویژگی‌ها و کیفیت اما با قیمت پایین‌تر تولید کنند البته اینکه محصول الگوبرداری نتواند به خوبی محصول اصلی شود یک امر کاملا طبیعی می‌باشد البته خیلی اوقات محصولات الگوبرداری شده چنان با تفکر و حداکثر امکانات به بازار عرضه شدند که حتی از نمونه اولیه نیز کپی گرفتند

اما کاری که ما به عنوان یک خریدار تلفن همراه تبلت لپ تاپ و… باید بکنیم این است که به بررسی تمامی محصولات یک برند و در نتیجه مقایسه‌ی بهترین محصول هر کمپانی با رقیب‌ها خود  کنیم ما در این محتوا به بررسی سه تبلت هواوی می پردازیم

 

1

اگر در خرید خود به دنبال بهترین تبلت با کمترین بودجه می‌گردید، MatePad T10  بهترین گزینه در بازار ایران می‌باشد. 

طراحی زیبا ، صفحه نمایش ۹.۷ اینچی با رزولوشن HD، یک جفت بلندگوی دوگانه پرقدرت در طرفین برای ارائه صدای استریو  با حجم مناسب ،رابط کاربری سریع و روان، صفحه نمایش محافظ سلامتی چشم و امکانات نظارتی مخصوص کودکان و صد البته قیمت مناسب ، این محصول را برای کودکان بهترین انتخاب قرار داده است.

به دلیل طراحی باریک و بدنه سبک(450 گرم)  این تبلت توسط کاربران با سنین مختلف قابل استفاده می‌باشد. دارا بودن این تبلت از قابلیت APP Multiplier یا استفاده از دو پنجره به طور همزمان اموزش آنلاین یا خرید اینترنتی را برای کاربر آسان‌تر می‌کند.

این تبلت برای راحتی بیشتر چشم‌ها در برابر نور مضر آبی به Eye Comfort؛ برای مطالعه آسانتر حین خواندن کتاب الکترونیکی و وبگردی  به حالت eBook، به منظور استفاده راحت تر در طول شب به حالت Dark ،تراشه هشت هسته ای Kirin 710A و باتری پر ظرفیت 5100 میلی آمپر ساعت مجهز می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد با توجه به محدود بودن بودجه بهترین گزینه برای خریدتان باشد. 

این تبلت 10 اینچی مقرون به صرفه با صفحه نمایش IPS و زاویه دید گسترده بهترین گزینه برای کودکان می‌باشد تا در کنار آموزش آنلاین و اجرای بازی‌های اندرویدی، شعرهای خود را ضبظ کرده و با قابلیت نظارت والدین تجربه‌ای امن داشته باشند.

هر سه تبلت کمپانی هواوی  MatePad T10s, MatePad 10.4 ,MatePad T10 با قیمت مناسب و گارانتی رسمی در بازار ایران قابل تهیه می‌باشد. 

 

 

2

تبلت Huawei Matepad 10.4  دارای یک نمایشگر 4/10 اینچی با وضوح 2k می‌باشد و کاملا برای کاربرانی که به فضای زیاد برای کا‌رهایی چون طراحی، یادداشت برداری و  وب گردی نیازمندند، مناسب می‌باشد. این تبلت که از حاشیه بسیار باریک و رنگ‌های با طراوت بهره برده، می‌تواند بهترین انتخاب برای تماشای فیلم و بازی باشد. چرا که برخورداری صفحه نمایش این تبلت از گواهی معتبر  TÜV Rheinland Low Blue Light به شما این راحتی خیال را می‌دهد که با کاهش نور آبی مضر صفحه و نظارت بر فاصله چشم کاربر از صفحه نمایش ، از چشمان کاربر محافظت نماید. علاوه بر این مهندسان این شرکت حالتی ویژه به نام eBook برای این تبلت تعریف کردند تا  آن دسته از مطالعه کنندگان متن و کتاب‌های الکترونیک، تجربه ای نزدیک به خواندن کتاب‌های کاغذی داشته باشند. این حالت هوشمندانه، با تنظیم روشنایی و کنتراست صفحه نمایش باعث حفظ سلامت چشم‌ها می‌شود.

این تبلت از حالت HUAWEI M-Pencil که یک نوع قلم لمسی می‌باشد، پشتیبانی می‌کند. این قلم  که در جعبه دستگاه حضور ندارد و برای تهیه آن باید به صورت مجزا مبلغی را پرداخت کنید ؛ این امکان را به کاربر می‌دهد که با داشتن طراحی راحت با دقت بالا، تجربه ای بسیار نزدیک به استفاده از خودکار را داشته باشد و علاوه بر این با افزایش سرعت انجام کا‌ها برای طراحان و کاربران حرفه ای گزینه مناسبی برای علاقمندان به امور گرافیکی ، نوشتن یا نقاشی می‌باشد. 

این تبلت به تراشه ی کربن 7 نانومتری Kirin 810 کم مصرفی با شتاب دهنده هوش مصنوعی مجهز است که باعث دوام طولانی‌تر باتری می‌شود و عملکرد روان و بدون تاخیر در انجام امور را تضمین می‌کند.

 تبلت  MatePad 10.4 از باتری 7250 میلی آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع 18 وات از طریق درگاه Type-C بهره مند است، یعنی به راحتی یک روز کامل شارژ بوده و شارژ کامل باتری در صورت نیاز ۳/۸ ساعت طول می‌کشد. 

داشتن بلندگوی چهارگانه، قابلیت نرم افزاری کاربردی برای ارتباط با کامپیوتر و   Multi-Tasking  و طراحی ارگونومیک این تبلت را به بهترین گزینه انتخاب برای طراحان ، مهندسان و کاربران حرفه ای تبدیل کرده است . 

 

 

 

3

 آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند روی صفحه نمایش بزرگ  10 اینچی فیلم و ویدیو تماشا کنند، برایشان تبلت میت پد T10s که دارای بلندگوی پرقدرت دوگانه تیون شده توسط Harman Kardon  دارای صدایی رسا می‌باشد، بهترین گزینه است . این تبلت با صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی Full HD  قابیلت ویژه ای به نام App Multiplier دارد که به کاربر امکان مشاهده همزمان دو پنجره از یک اپلیکیشن را در حالت افقی می دهد. این قابلیت این امکان را به کاربر می‌دهد تا بتواند با توجه به ماهیت هر پنجره برای مشاهده جزئیات، سایز پنجره را کم یا زیاد کند.

تبلت میت پد T10s مانند تمام محصولات هواوی از کیفیت و طراحی زیبا برخوردار است و این محصول با تکیه بر تکنولوژی HUAWEI ClariVu  تصاویری با عمق و کیفیت رنگ فوق العاده  ارائه می‌دهد. این تبلت با دقت رنگ مناسب،  وضوح تصویر بالا و شدت روشنایی این امکان را می‌دهد تا شخص با لذت وبگردی کند، ویدئو تماشا کند و حتی بین اپلیکیشن‌های مختلف بگردد. ترکیب رابط کاربری بهینه EMUI 10.1 با پردازنده 8 هسته ای و الگوریتم پردازش پیشرفته گرافیک بالا و کارایی  منحصر بفردی را به کاربر می‌دهد.

قابلیت اختصاصی Kids coer فضای امن و مطمئنی برای کودکان فراهم می آورد و والدین می‌توانند با خیال راحت آن را برای فرزندان خود تهیه کنند، چرا که سازندگان آن تلاش کردند که با رعایت استانداردهای خاصی، این محصول از چشم‌های حساس کودکان محافظت کند.

 

منبع : وبلاگ رندباز

 
interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : هواوی,گوشی هوشمند,گوشی موبایل,رندباز,هارمونی,تبلت هواوی, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 201 تاريخ : دوشنبه 7 تير 1400 ساعت: 13:49

بردگیم ها از زمان اولین تمدن ها تا به امروز بوده با وجود اینکه اسناد تاریخی زیادی پیدا نشده و بعضی از انسان ها آنها را به انسان های غارنشین ارتباط میدهند.در واقع این باز از قبل از میلاد حضرت مسیح وجود داشته و مردم آن زمان بازی میکردن. در ایران هم در سال های اخیر این صنعت رواج پیدا کرده و امروزه در کافه استفاده می شود.الان بردگیم ها به قدری معروف شدن که مجله گاردین در سال 2012 رشد برد گیم ها رو دو برابر رشد گوگل معرفی کرده (حدود 40 درصد) و اسم این دوره را ” عصر طلایی بردگیم ها ” گذاشته. توی این مقاله قراره به تاریخچه‌ی بردگیم ها بپردازیم و قدیمی ترین بازی های رومیزی رو معرفی کنیم

بردگیم چیست؟

کلا بازی های رومیزی که عموما با “یه صفحه و چند تا مهره” توسط “دو یا چند بازیکن” و “حول یه داستان مشخص” با “قوانین از پیش تعیین شده” بازی میشن رو بردگیم  ( Board Game ) میگن. بردگیم ها حالا اینقدر طرفدار دارن که حتی چندتا از بازیگرای هالیوودی مثل ویل ویتون و فلیشیا دی، یه سریال توی یوتیوب ساختن به اسم tabletop که توش آدمای سرشناس بازی ها، میان با هم بوردگیم های مختلف بازی می کنن و کلی بازدید روزانه دارن.

تاریخچه ی بردگیم ها چقدر است؟

خیلی قدیم ترا ( خیلی خیلی ، یعنی زمان انسان های اولیه )، از اونجایی که مردم خیلی کار خاصی واسه انجام نداشتن، شب ها کنار آتیش که می نشستن، یه سری بازی ها می کردن که جزو اولین بازی های رومیزی یا همین برد گیم های خودمونه. آثار این بازی ها و خاطراتشون توی دیوار نگاره های غارها از زمان باستان به جا مونده…

جدیدا تاس هایی توی ترکیه کشف شده که مال 5000 سال پیش بودن و نشون میده که حتی قبل از اختراع خط، انسان ها با هم بردگیم بازی میکردن .همچین تاس هایی توی منطقه عراق و سوریه هم پیدا شدن که شامل دو مدل تاس های چوبی و تاس های هلالی بودن. تاس های چوبی در واقع یه سری چوب مثل چوب بستنی بودن که یه طرفشون رنگ داره؛ بعد همزمان چندتا از اینا رو پرت می کردن و تعداد وجه های رنگی که روی زمین می موند، عدد نهایی تاس میشد. بازی های رومیزی بعد از یه مدت کم کم به عنوان یه تفریح لاکچری و حتی بازی دربار پادشاهان تبدیل شد.

تاریخ اولین بازی های رومیزی جهان در عهد قدیم

از اونجایی که بازی های رومیزی جزئی از فرهنگ اقوام بودن، برای رو کم کنی هم که شده خیلیا سعی می کردن بازی های خفن و منحصر بفردی بسازن و توی دربار هم ازش استفاده کنن. از قدیمی ترین بازی های بردگیمی جهان، سنت (senet ) مال 3500 سال قبل از مسیح و سگ ها و شغالها ( hounds & jackals ) مال 2000 سال پیش از میلاد مسیح بودن. اما یه کم بعد از رواج این بازی هایی که حالا دیگه منسوخ شدن، یه بازی به اسم نرد یا تخته نرد در ایران ابداع شد که هنوزم کلی طرفدار داره. نرد به قدری محبوب بوده که یکی از پادشاهان روم به اسم کلودیوس اونو همه جا همراه خودش میبرده و حتی پشت ارابه ی مخصوصش نقش این بازی رو حک میکنه. توی روم باستان به این بازی تابولا میگفتن

حدود 2200 سال پیش بازیهایی پیدا شدن به اسم tafl که در واقع پدران همین بازی شطرنج بودن و زادگاهشون اسکاندیناوی؛ در واقع وایکینگ ها خیلی به این بازی علاقه داشتن.  بعد از سالها هند با الهام از این بازی، یه بازی به اسم چاترانگا ( یا همون چترنگ ) که در واقع نسخه اولیه شطرنج خودمونه رو ارائه می کنه. 700 سال بعد از مسیح این چترنگ یه سری تغییرات ساختاری می کنه و به همین شطرنج امروزی تبدیل میشه و وارد اروپا و بقیه نقاط جهان میشه.

کم کم برد گیم ها از سیطره ی طبقه ی اشراف زاده خارج شد و مردم عادی هم تونستن بعضی بازی ها رو انجام بدن؛ مثلا همین دوز یه بازی قدیمیه که رعیت ها در زمان مسیح اونو بازی می کردن. البته دوز یه پدرجد به نام بازی موریس نه نفره داره که به 1400 سال قبل از مسیح برمیگرده. در قرن 13 میلادی هم بازی دومینو توی چین به وجود اومد و همچنان طرفدارای خودشو داره. یعنی زمانی که نه برق وجود داشته و نه ابزار خاص

بازی وایکونتاپالی (Vaikuntapaali)یا همون بازی لیلا (leela) هم یه بازی هندی توی قرن 16 میلادیه. این بازی البته برای تمرین معنویت استفاده میشده و مار های اون نشانه ی عواقب گناه و نردبان ها نشانه ی پاداش کارهای خیر بوده. ( واضحه که این بازی همون مار و پله‌ی خودمونه )

قدیمی ترین بردگیم های جهان چه بازی هایی هستن ؟

خیلی از بازی هایی که معرفی کردیم، ریشه در تاریخ دارن ولی هنوز هم دارن بازی میشن. ولی اگه از بازی هایی که معرفی شد بگذریم و نخوایم اونقدر توی تاریخ عقب بریم، میتونیم یه سری بازی ها و برد گیم هایی که حالت صنعتی تر به خودشون گرفتن رو معرفی کنیم

در سال 2002 بازی تاد (thud) با الهام از همان بازی tafl و سری رمان های “جهان صفحه ای” (disc world) از تری پرچت، ارائه شد. این بازی ممکنه توی کشور ما خیلی سرشناس نباشه ولی جالبه بدونید که تاد، مسابقات بین المللی داره.

بازی املاک داران (the landlord’s game) در سال 1903 توسط لیزی مگی اختراع شد و بازیش هم به این شکل بوده که اطراف صفحه‌ی مربعی بازی، تعداد زیادی ملک، ایستگاه راه آهن، زندان و خانه های جایزه وجود داشته تا بازیکنا بتونن با هم خرید و فروش داشته باشن. چیزی که واضحه اینه که بازی مونوپولی (monopoly) کاملا یک بازی کپی برداری شده از این بازی بوده و ساختار این دو بازی در واقع یک چیزه؛ با این فرق که بازی املاک داران، قوانینی داشت که باید به بقیه بازیکنان هم کمک میکردین تا به صورت اشتراکی ملک هاشون رو بسازن ولی توی بازی مونوپولی عملا باید رقبا رو ورشکسته کنی تا برنده ی بازی باشی…

سخن آخر

 

به همون اندازه که بردگیم ها تاریخ غنی و باستانی ای دارن، به همون اندازه هم پیچیدگی و تنوع دارن. امروز که ساخت و فروش بردگیم به یک صنعت تبدیل شده، ژانرها و دسته بندی های مختلفی رو میشه برای این بازی های رومیزی پیدا کرد. در واقع شما با هر سن و هر سلیقه ای که هستید، حتما میتونید حداقل یه بازی متناسب با خودتون پیدا کنید، فقط کافیه که از متخصصش مشورت بگیرید.

 
interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 188 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1400 ساعت: 17:10

مقایسه‌ای بین آیفون۱۲ و آیفون  ۱۳

 

اگر هدف ما از خرید محصولات یک برند معروف و قابل اطمینان صرفا داشتن لاکچری‌ترین نسخه‌ی آن باشد ما می‌توانیم بدون توجه با سایر گزینه‌ها و آیتم‌ها با خرید آخرین محصول ارائه‌ شده توسط برند به خواسته‌ی خود برسد اما اگر شما به عنوان یک خریدار قصد خرید یک محصول خوب و مقرون به صرفه را دارید بهتر است به آخرین نسخه‌های برند‌ها اکتفا نکنید و دست به مقایسه‌ی نسخه‌های موفق برندها بزنید برای مثال برای خرید گوشی آيفون بهتر است که دست به یک مقایسه‌ی جدی بزنید مادر این بلاگ گوشی‌های آیفون ۱۲  و آيفون ۱۳ را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم

 

فاکتور اول: پشتیبانی نرم‌افزاری اپل

 

از دیگر عوامل مهم در تصمیم‌گیری بین آیفون 12 و 13، میزان پشتیبانی نرم‌افزاری اپل از این دو سری محصول است. کمپانی اپل در هفته گذشته سیستم عامل iOS 15 را در جریان رویداد WWDC معرفی کرد و در لیست گوشی‌هایی که این بروز رسانی را دریافت خواهند کرد نام آیفون 6s نیز به چشم می‌خورد. لازم به ذکر است که این گوشی در سال 2015 رونمایی شده و هم‌اکنون ششمین چرخه از بروز رسانی نرم افزاری خود را پشت سر می‌گذارد.

پس می‌توان اطمینان داشت که هر دوی گوشی‌های آیفون 12 و 13، به مقداری کافی و حتی طولانی از پشتیبانی نرم‌افزاری سیستم عامل iOS برخوردار خواهند شد.

 

 

 

فاکتور دوم:  زمان کوتاه تا رونمایی و معرفی آیفون 13

 

هرچند که زمان دقیقی از تاریخ رونمایی آیفون 13 در دست نداریم؛ اما کارشناسان بر این باورند که پس از پشت سر گذاشتن محدودیت‌های حاصل از همه‌گیری کرونا، کمپانی اپل به جدول زمان‌بندی سابق خود باز خواهد گشت و به زودی از آیفون 13 رونمایی خواهد نمود. این عامل خود می‌تواند مهم‌ترین دلیل برای صبر کردن تا معرفی آیفون 13 باشد.

از آنجا که روال همیشگی اپل برای رونمایی از محصولات جدید خود معرفی آن‌ها در ماه سپتامبر بوده است؛ احتمالا باید شاهد رونمایی از آیفون 13 در نیمه‎ی اول سپتامبر پیش رو باشیم. بعد از آن نیز مطابق معمول، اپل محصول نوپای خود را در نیمه‌ی دوم همان ماه راهی بازار خواهد کرد.

بنابراین توصیه‌ی ما آن است که مشتاقان آیفون، چند ماه پیش رو را نیز منتظر بمانند و از آیفون 13 استقبال کنند. گرچه در صورتی که می‌توانید آیفون 12 را با قیمتی مناسب تهیه نمایید؛ تعلل نکنید و گزینه‌ی ارزان‌تر و به صرفه‌تر را انتخاب کنید.

 

 

فاکتور سوم:ارتقاهای جزئی آیفون 13

 

با توجه به اطلاعات منتشر شده از تغییراتی که خانواده‌ی آیفون 13 به خود می‌بیند؛ طرفداران اپل نباید منتظر اتفاق ویژه‌ای در این نسل جدید باشند. هر چند که اپل سابقه‌ای طولانی در شگفت‌زده کردن کاربران خود دارد و نمی‌توان به طور مطلق و با اطمینان کامل در مورد محصولات آینده‌ی آن نظر داد.

اگر بخواهیم نگاهی به خصوصیات تازه‌ی خانواده‌ی آیفون 13 بیندازیم؛ در وهله‌ی اول باید به پنل‌های نمایشی اشاره کنیم. گزارشات به دست آمده حاکی از آن است که کمپانی اپل در دو گوشی آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس از پنل‌های نمایشی LTPO با نرخ تازه سازی تطبیقی 120 هرتز استفاده خواهد کرد. لازم به ذکر است که تنها نسخه‌های پرو از این قابلیت بهره‌مند خواهند بود و سایر اعضای خانواده آیفون 13 همچنان با نرخ تازه سازی 60 هرتزی رونمایی می‌شوند.

تغییرات بعدی به اندازه‌ی بریدگی بالای صفحه‌ی نمایشگر اختصاص دارد. ابتدا باید گفت که بردیگی بالای صفحه نمایش آیفون‌ها از زمان رونمایی آیفون ایکس در سال 2017 بدون تغییر باقی مانده است. طبق رندرهای جدید منتشر شده کمپانی اپل برای کاهش اندازه بردیگی در نمایشگر خانواده آیفون 13، اسپیکر مکالمه را به بالای دوربین سلفی و سنسور فیس آیدی منتقل خواهد کرد. همچنین تغییراتی نیز در اسکنر فیس آیدی حاصل شده که عملکرد آن را در مقایسه با گذشته بهتر می‌کند.

از دیگر موارد قابل ذکر در مورد تغییرات به وجود آمده در خانواده‌ی آیفون 13، ویژگی‌های مربوط به دوربین این دستگاه‌هاست. البته اطلاعات منتشر شده خبر از پیشرفت بزرگ و قابل توجهی در این باره نمی‌دهند. به طور مثال یکی از تغییرات مطرح شده، اضافه شدن سنسور لایدار به ماژول دوربین تمام اعضای خانواده آیفون 13 است که هم‌اکنون تنها در آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس قرار دارد. به جز این مورد انتظار داریم که شاهد بهود گشودگی دیافراگم و افزایش مگاپیکسل دوربین‌ها باشیم.

بنابر آنچه ذکر شد؛ نتیجه می‌گیریم که آیفون 13 برتری عجیبی نسبت به خانواده‌ی پیش از خود نخواهد داشت و مخاطبین با خرید آیفون 12، ویژگی خاصی را از دست نخواهند داد.

فاکتور چهارم: کاهش قیمت

 

یکی از اتفاقات قابل پیش‌بینی در مورد تمام محصولات جدید آن است که هنگام معرفی آن‌ها به بازار، قیمت محصولات قدیمی‌تر و پیشین با کاهش مواجه خواهند شد. البته نمی‌توان مطمئن بود که این شرایط برای آیفون 12 هم رخ دهد. اما باید گفت که حتی اگر آیفون 12 با کاهش قیمت رسمی هم مواجه نشود؛ قیمت آن در بازار تا حدی کاهش خواهد یافت.

بر اساس نکاتی که ذکر شد؛ پیشنهاد ما این است که برای تصمیم‌گیری میان این دو گوشی هوشمند، تا زمان رونمایی از آیفون 13 صبر کنید. به این ترتیب علاوه بر این که به طور کامل با ویژگی‌های آن آشنا خواهید شد؛ در صورتی که مایل باشید آیفون 12 را خریداری کنید؛ می‌توانید آن را قیمتی به صرفه‌تر تهیه نمایید.

 

منبع : وبلاگ رندباز

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 185 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1400 ساعت: 15:12

 

خطر لو رفتن اطلاعات کاربران اینبار از طریق باگ امنیتی اپلیکیشن گوگل 

کمتر کسی در این جهان است که از اپلیکیشن گوگل استفاده نکرده و پشت این حرف یک دلیل منطقی است زیرا طبق آمارهای به دست آمده تعداد نصب این اپلیکیشن یک رقم میلیاردی است ! و خب قطعا کیفیت و ویژگی‌های خوب و کاربردی این اپلیکیشن باعث گزارش چنین آماری شده است زیرا تبلیغات هیچ وقت نمی‌تواند چنین رقمی را پدید بیاورد ولی خبری که در این چند روزه تعجب کاربران را برانگیخته است وجود یک باگ در این اپلیکیشن است ! این باگ به حدی جدی است که حتی امنیت اطلاعات کاربران را در خطر انداخته است و البته چنین باگ بزرگی از طرف تیم حرفه‌ای پشت این اپلیکیشن نیز بعید می‌باشد پس با ما در ادامه‌ی این مقاله همراه باشید تا به بررسی این باگ بپردازیم

 

بر اساس گزارشات Techcrunch، آقای سرگئی توشین، به عنوان بنیان‌گذار استارتاپ امنیت اپلیکیشن‌های تلفن همراه Oversecured، در وبلاگ خود پستی منتشر و اعلام کرده که این باگ امنیتی در حقیقت به چگونگی اعتماد اپ گوگل به کدی که با خود برنامه همراه نیست مربوط بوده است. در واقع تعداد زیادی از برنامه‌های اندروید، و به عنوان نمونه اپGoogle، با تکیه بر کتابخانه‌هایی که از قبل روی گوشی‌ هوشمند نصب شده‌اند، از  حجم دانلود و فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز برای اجرا کم می‌کنند.

 

مشخص شده که استارتاپ امنیت اپلیکیشن‌های تلفن همراه Oversecured در اپلیکیشن گوگل با آمار بیش از پنج میلیارد بار نصب، دچار یک باگ امنیتی شده است.

اما نقص امنیتی یاد شده در اپلیکیشن گوگل کاری می‌کند که گوگل کد مورد نیاز خود را به جای کتابخانه مجاز، از اپ مخربی که در همان دستگاه وجود دارد،دریافت نماید. این باگ به اپلیکیشن‌های مخرب امکان آن را می‌دهد تا تمام مجوزهای گوگل را دریافت کنند و تقریبا به همه اطلاعات کاربر دسترسی یابند. بعد از این مرحله، سودجو به حساب‌های گوگل، سابقه جست‌وجو، ایمیل، پیام‌های متنی، مخاطبان و سابقه تماس و همچنین میکروفون و دوربین و مکان کاربر دسترسی پیدا خواهد کرد.

توشین اظهار داشته است که عملکرد این اپلیکیشن مخرب، تنها وابسته به یک بار اجرا روی دستگاه اشخاص قربانی است.البته از نکته‌ی مهمی که عنوان شده است؛ نمی‌توان غافل شد: حذف اپلیکیشن مخرب باعث حذف اجزای مخرب از برنامه گوگل نمی‌شود.

توشین به علاوه بیان کرده است:« آسیب‌پذیری اپ گوگل مشابه اشکال دیگری است که در اوایل سال جاری توسط این استارتاپ در تیک‌تاک کشف شد. این باگ به مهاجم امکان دسترسی به اطلاعات کاربر و در نهایت کنترل حساب قربانی می‌داد.»

سخنگوی گوگل هم‌چنین به TechCrunch اعلام کرده که این باگ ماه گذشته برطرف شده است. و خوشبختانه باید گفت که افراد سودجو در این مدت نتوانسته‌اند از این آسیب‌پذیری سوء‌استفاده کنند. اسکنر بدافزار داخلی اندروید، Google Play Protect، برای جلوگیری از نصب اپ‌های مخرب نیز توسعه یافته است؛ اما باید گفت که متاسفانه هیچ ویژگی امنیتی کامل نیست و موارد مختلفی از این دسته اپلیکیشن‌ها تاکنون از چنگ آن فرار کرده‌اند.

منبع : وبلاگ رندباز

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : رندباز,گوشی موبایل,خرید و فروش سیم کارت,تلفن همراه,تلفن همراه هوشمند,سیم کارت, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 228 تاريخ : شنبه 5 تير 1400 ساعت: 14:39

رشد صعودی فروش گوشی‌های هوشمند 5G سامسونگ

 

صنعت گوشی‌های موبایل به گونه‌ای است که ما به جای تعدد برندها و سردرگمی هنگام خرید گوشی با چند برند مطرح و به اصطلاح کار درست رو به رو هستیم که در اصل همگی از کیفیت بالایی برخوردارند و فقط در جزئیات از دیگری برتری دارند ولی همین مسائل کوچک است که این برندها را نسبت به یکدیگر مرغوب تر می‌کند 

داشت.

اخبار منتشر شده حاکی از آن است که کمپانی سامسونگ، در سه ماه نخست سال 2021، در عرصه‌ی فروش موبایل‌های 5G پیشرو بوده است. این غول کره‌ی جنوبی، در مدت ذکر شده، چیزی حدود 17 میلیون دستگاه 5G عرضه نموده است. در حالی که همین شرکت در 3 ماه آخر سال گذشته، حدود 9.5 میلیون موبایل هوشمند 5G را به فروش رسانده بود. آخرین فرزند این کمپانی بزرگ، گلکسی اس 21 با استقبالی چشمگیر در کره جنوبی، آمریکای شمالی و مناطقی از اروپا رو به رو بوده است. 

سامسونگ، به عنوان کمپانی فروش موبایل‌های هوشمند که نسبت به ابرقدرتی چون اپل، اقتصادی‌تر عمل می‌کند؛ در سال 2021 جایگاه دوم فروش موبایل‌های 5G را از آن خود کرده است. اپل با کاهش 23 درصدی فروش اما، هم‌چنان در رتبه‌ی اول عرضه‌ی موبایل‌های 5G قرار دارد.

هم‌زمان با رشد تکنولوژی 5G در جهان، فروش موبایل‌های هوشمندی که از این سیستم پشتیبانی می‌کنند نیز گسترش یافته است. به نقل از Androidheadlines و به گفته‌ی شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics، میزان فروش گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم 5G در سه ماه چهارم سال 2020 با رشدی قابل توجه همراه بوده است. این آمار در سال 2021 نیز هم‌چنان در حال افزایش بوده و در سه ماه اول این سال، رکورد 136 میلیون دستگاه را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که همین آمار در سه ماه چهارم سال گذشته، رقمی در حدود 128 میلیون دستگاه را از آن خود 

ویوو، برند نوپای چینی که به سرعت در حال رشد است؛ توانسته خودش را به رتبه‌ی دوم فروش گوشی‌های 5G در سه ماه اول 2021 برساند. ویوو در سه ماه آخر سال 2020، تنها 12 میلیون دستگاه 5G به فروش رسانده بود. در مقابل اما در 3 ماه نخست سال جاری، توانست رشد کند و میزان فروش خود را به 19.4 میلیون برساند. ویوو در بازار چین اروپا بیشترین میزان فروش خود را تجربه کرده است.

در شرایطی که شیائومی و اوپو نیز در عرصه‌ی فروش دستگاه‌های 5G پیشرفت چشمگیری داشته‌اند؛ اپل، غول دنیای تکنولوژی با یک افت 23 درصدی در این زمینه و در بازه‌ی زمانی یکسان مواجه بود. البته، کوپرتینویی‌ها همچنان بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌ هوشمند 5G به تعداد ۴۰٫۴ میلیون واحد در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ بودند. این رقم بالا از آن جایی بر می‌آید که تمام مدل‌های اخیر آیفون مجهز به فناوری 5G هستند.

البته لازم به ذکر است که گزارش‌های منتشر شده، اپل را با ۲۹٫۸ درصد از سهم بازار و پس از آن، اوپو را با ۱۵٫۸ درصد، ویوو را با ۱۴٫۳ درصد، سامسونگ را با ۱۲٫۵ درصد و شیائومی را با ۱۲٫۲ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار می‌دهند.

آن چه انتظار می‌رود این است که با گذشت زمان و هم‌پای پیشرفت تکنولوژی طراحی موبایل‌های هوشمند، میزان فروش دستگاه‌های 5G نیز در سال جاری گسترش یابد. در دسترس بودن شبکه‌های بی‌سیم نسل جدید، در چین ، آمریکای شمالی و اروپای غربی عامل اصلی فروش بیشتر دستگاه‌های هوشمند 5G در این مناطق بوده است.

Canalys، یک شرکت تحقیقاتی دیگر طی پیش‌بین‌هایی فروش حدود ۶۱۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند فایو جی را در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده است. احتمالا قیمت یک‌سوم این گوشی‌ها کم‌تر از ۳۰۰ دلار باشد.

 منبع :‌وبلاگ رندباز

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : گوشی تلفن همراه,گوشی موبایل,موبایل,تلفن همراه,رندباز,گوشی هوشمند,گوشی اپل, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 206 تاريخ : پنجشنبه 3 تير 1400 ساعت: 18:34

نحوه‌ی بازیابی سیم کارت واگذاری شده...

 

اطلاعات سیم‌ کارت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند زیرا شما برای واگذاری آنها و یا حتی وارد کردنشان به یک سیستم جدید به اطلاعات سیم کارت نیازمندید و همه‌ی این مطالب در صورتی‌ست که سیم‌کارت در دسترس شما باشد ولی اگر سیم کارت را واگذاری کرده‌ باشید قضیه فرق می‌کند و بازیابی اطلاعات آن چند برابر سخت‌تر می‌شود و این دشوار بودن مسیر برای تمامی اپراتورها یکسان است به همین دلیل در این باره برنامه‌ریزی‌هایی لازم انجام شده و نتیجه‌ی مطلوبش را ما در ایم پست با شما به اشتراک می‌گذاریم

کاربران گوشی‌های موبایل برای بازیابی اطلاعات فقط لازم است با ورود به سامانه همتا اقدام به وارد کردن شناسه تلفن همراه و یا شماره سیم کارت منقضی یا واگذار شده نمایند.

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ اگر کاربر قبلا در سایت همتا کارتابل کدملی تشکیل نداده باشد و سیم کارتش منقضی شده باشد و یا قصد انتقال مالکیت آن را به دیگری داشته باشد، اطلاعات دستگاه از کارتابل سیم کارت منقضی یا واگذار شده در سایت همتا حذف شده ولی کاربر می‌تواند این اطلاعات را برای سیم کارت‌های دیگر خود بازیابی کند.

  فراموشی رمز کارتابل کدملی

 

در صفحه اصلی سایت همتا قسمتی وجود دارد به نام فراموشی رمز عبور که در صورتی که کاربر در کارتابل کدملی فقط یک شماره سیم کارت ثبت کرده باشد و شماره سیم کارت منقضی شده یا آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشد و در عین حال رمز کارتابل خود را فراموش کرده باشد؛ می‌تواند با انجام این فرایند تمامی اطلاعات دستگاه را بازیابی کند. برای این کار کافیست در سایت همتا، صفحه اصلی، قسمت فراموشی رمز عبور،گزینه بازیابی را انتخاب کنید. صفحه ای برایتان باز می شود که باید گزینه پیام کوتاه را انتخاب کرده و سپس کدملی، شماره سیم کارت جدید که باید متعلق به کد ملی خودتان و تاریخ تولدتان را وارد کنید. شماره سیم کارت جدید به کارتابل اضافه شده و رمز جدید نیزبه آن شماره پیامک می شود. 

اگر در کارتابل کدملی خود ، چند سیم کارت داشته اید و تنها یکی از آنها واگذار یا منقضی شده باشد؛ امکان تعریف شماره سیم کارت جدید در مرحله دوم وجود نداشته و با استفاده از سایر شماره‌های موجود در کارتابل می‌توانید رمز جدید برای کارتابل خود دریافت کنید.

نحوه بازیابی اطلاعات 

 

برای بازیابی اطلاعات در مرحله اول ؛ باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا مراجعه کنید. که برای این کار دو راه حل وجود دارد

راه اول : استفاده از شماره سیم کارت

راه دوم : ثبت نام در سامانه و ورود از طریق کدملی. 

مراحل ورود با استفاده از سیم کارت  

 

بعد از وارد کردن شماره سیم کارت در سامانه همتا ( مرحله اول) , رمز عبور موقتی برای شما ارسال می‌گردد که با وارد کردن آن و کد امنیتی موجود در صفحه، وارد سامانه می شوید (پایان مرحله دوم). در مرحله سوم در صفحه اصلی باز شده؛ بخش مدیریت دستگاه‌ها, گزینه افزودن دستگاه را انتخاب نمایید. در مرحله چهارم؛ در صفحه بازشده (IMEI) دستگاه یا همان شناسه دستگاه (دقت نمایید که این شناسه همان دستگاهی است که می‌خواهید اطلاعات آن از کارتابل قبلی یا حذف شده به این کارتابل انتقال یابد) را وارد کرده و بر روی گزینه ثبت کلیک کنید. در مرحله پنجم؛ پیامی دریافت می کنید که شماره سیم کارت قبلی را وارد کنید که منظور همان سیم کارت واگذار شده یا منقضی می باشد. بعد از وارد کردن شماره کامل سیم کارت؛ روی گزینه تائید کلیک کنید. در مرحله آخر در صورتی که اطلاعات وارد شده توسط شما صحیح باشد و فرایند انتقال اطلاعات به طور کامل صورت گرفته باشد؛ اطلاعات دستگاه شما در کارتابل قرار می گیرد. 

منبع : وبلاگ رندباز

 
interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : رندباز,گوشی موبایل,خرید و فروش سیم کارت,تلفن همراه,تلفن همراه هوشمند,سیم کارت, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 202 تاريخ : چهارشنبه 2 تير 1400 ساعت: 14:28

کشف باگ جدید آیفون

 

از آنجایی که برند اپل در تولید گوشی‌های خود وسواس شدیدی به خرج می‌دهد و برای هر بار ارائه‌ی محصول جدید خود زمان زیادی را صرف می‌کند طرفداران این برند کمتر از از هر برند دیگری نگران باگ‌های این کمپانی هستند و از طرفی دیگر رقیبان این برند همیشه در تلاش هستند که بتوانند هم از لحاظ گرافیکی و هم در زمینه سخت افزار ایرادی از محصولات جدید این برند بگیرند و ارزش این کمپانی را زیر سوال ببرند اما همیشه هم اینگونه نیست گاه برنامه نویسان به طور اتفاقی به یکی از باگ‌های اپل برخورد می‌کنند مانند کارل شو که یک محقق امنیتی است و یک باگ را توانست کشف کند که در ادامه به توضیح آن می پردازیم 

 

قضیه از این قرار است که این روزها در فضای مجازی توئیتی منتشر گردید مبنی بر وجود کاراکتری خاص در نام شبکه وای فای که موجب اختلال در اینترنت گوشی‌های اپل خواهد شد.

طبق گزارشات به دست آمده کارل شو با این توئیت نشان داد که با پیوستن به شبکه ای با نام  (P%s%s%s%s%n%) تمام قابلیت‌های وای فای گوشی‌های آیفون غیرفعال خواهد شد. این شبکه عجیب که با دقت بسیار ایجاد شده و سبب بروز مشکل در قابلیت اتصال آی او اس تلفن همراه می شود، اتصال آیفون را به وای فای کاملا مختل کرده و غیرفعال می‌سازد. این محقق امنیتی در خصوص این که چطور و چگونه به این باگ دست یافته ، توضیحی نداده ولی آنچه که بدیهی و مهم به نظر می رسد آشنایی کامل برنامه نویسان با این الگوی استفاده شده در نام این شبکه می‌باشد که سبب بروز مشکل در سیستم آی او اس می شود.

نحوه عملکرد این شبکه مخرب با نام خاص خود بسیار مبهم می باشد و بعید به نظر می رسد که کاربران به صورت تصادفی در این دام گرفتار شوند ولی لازم است که کاربرانی که از آی او اس استفاده می‌کنند، مراقب شبکه‌های وای فایی که در نام آنها از این علامت (% ) استفاده می شود، باشند. کاربران لازم است تا زمانی که شرکت اپل این مسئله را در بروز‌رسانی سیستم عامل برظرف نکرده است، کاملا هوشیار باشند چرا که امکان دارد بعد از انتشار این خبر افرادی برای شوخی ، وای فای رایگان با کاراکتر n% ایجاد کرده و کسانی که مطلع نیستند قربانی این شبکه باشند. هر چند که حتی اگر دستگاه شما تحت تاثیر این باگ قرار بگیرد ، به نظر نمی رسد آسیب جدی ببیند .

در زبان برنامه نویسی از کاراکتر % برای قالب‌بندی متغیرها در یک رشته خروجی استفاده می شود.در زبان C، مشخصه n٪به معنای ذخیره تعداد کاراکترهای نوشته شده در متغیر ارسالی به تابع می باشد؛ احتمالا در این بین ، زیر سیستم وای فای ؛ نام شبکه (SSID) را به صورت ناسالم به برخی از کتابخانه‌های داخلی که مسئول قالب بندی رشته‌ها هستند اتصال داده که این امر سبب پر شدن خودسرانه حافظه و توقف عملیات توسط سیستم ناظر آی او اس می شود و در آخر وای فای دستگاه غیر فعال می‌گردد که البته برای رفع این مشکل نیز راه حل وجود دارد .

 

چگونگی رهایی از این مشکل

 

شما می توانید به آسانی تمام تنظیمات شبکه را از ابتدا شروع کنید. برای این کار فقط لازم است وارد بخش تنظیمات (Settings) گوشی همراه خود شده و در بخش عمومی (General) گزینه بازنشانی(Reset) را انتخاب کرده و سپس در تنظیمات بازنشانی شبکه (Reset Network Settings) را بزنید. با انجام این کار تمام شبکه های وای فای ذخیره شده در گوشی موبایل شما و سایر موارد مانند تنظیمات دیتای تلفن همراه و دسترسی وی پی ان مجددا تنظیم می گردد. بنابراین نام این شبکه مخرب از حافظه دستگاه پاک می شود و شما می توانید به شبکه وای فای خانگی متصل گردید.

منبع : وبلاگ رندباز

 
interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : تلفن همراه هوشمند,گوشی هوشمند,رندباز,اندروید,شیاپومی, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 163 تاريخ : چهارشنبه 2 تير 1400 ساعت: 14:25

سه طرح برتر از همراه اول

تقریبا در تمامی خانواده‌ها حداقل یک نفر جزو کاربران و حتی طرفداران همراه اول است و از سیم کارت این اپراتور استفاده می‌کند  و خب دلیلش هم مثل روز روشن است .و دیگر نیازی به توضیحات اضافه و تکراری نیست 

ما در این محتوا به معرفی سه تا از طرح‌های این اپراتور مبپردازیم

روزهای گرم حرفی

این طرح که از دی ماه سال 93 آغاز شده و هم‌چنان ادامه دارد؛ به مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول امکان آن را می‌دهد تا  تنها با پرداخت 15,000ريال در طول روز از 60 دقیقه مکالمه درون شبکه از ساعت 7 صبح تا 23 بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است که مهلت استفاده از این 60 دقیقه بلافاصله پس از فعال‌سازی طرح آغاز می‌شود. ضمنا 60 دقیقه‌ی شما می‌تواند در چندین تماس مصرف شود و لازم نیست تا 60 دقیقه مداوم مکالمه داشته باشید.

برای خرید این بسته کافی است تا کد دستوری #3361*10# را شماره‌گیری نمایید.

 

10 گیگ اینترنت رایگان و قرعه‌کشی 500 میلیون ریالی 

اگر از مشترکین همراه اول باشید؛ حتما در جریان انتشار نسخه‌ی جدید اپلیکیشن همراه من هستید.اپراتور همراه اول، به پاس قدردانی از همراهی کاربران خود برای آن‌ها هدیه‌ای در نظر گرفته است. تمامی مشترکین دائمی و اعتباری این اپراتور با نصب نسخه‌ی جدید اپلیکیشن همراه من از یک بسته‌ی اینترنت 10 گیگابایتی بهره‌مند خواهد شد. ضمنا آن دسته از کاربران که تا تاریخ 31 تیر ماه اقدام به نصب این برنامه نمایند؛ در قرعه‌کشی 500 میلیون ریالی همراه اول نیز شرکت داده خواهند شد.

نحوه‌ی فعال سازی بسته‌ی اینترنتی 3 روزه‌ی 10 گیگابایتی نیز به این صورت است که پس از ورود به حالت پیشرفته‌ی اپلیکیشن همراه من، در شرایطی که پیش‌تر از این هدیه استفاده نکرده باشید؛ گزینه‌ی دریافت هدیه برایتان نمایش داده خواهد شد. با کیلیک بر این گزینه بسته‌ی هدیه برای شما فعال می‌شود. به علاوه کاربران می‌توانند از گزینه‌ی اشتراک گزاری نیز استفاده کنند و این بسته را به سایرین معرفی نمایند.

نکته‌ی قابل توجه آن که هر مشترک دائمی یا اعتباری تنها یک بار از این فرصت بهره‌مند خواهد شد. ضمنا برای نصب نسخه‌ی جدید اپلیکیشن کافی است به نسخه‌ی قلبی این برنامه مراجعه کرده یا کد دستوری #1111* را شماره‌گیری نمایید.

 

بسته‌ی شب‌های روشن

 

این بسته در بردارنده‌ی امکان مکالمه‌ی نامحدود درون شبکه‌ای، از ساعت 11 شب تا 7 صبح بوده و برای تمام مشترکین دائمی و اعتباری قابل استفاده است. نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد؛ این است که امکان فعال‌سازی این بسته همراه با سایر بسته‌ها مثل شبانه وجود ندارد.

برای فعال سازی این طرح کافی است کد دستوری #333*10* را شماره‌گیری نمایید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

بسته‌های طرح شب‌های روشن با مبالغ زیر تعیین قیمت شده‌اند:

·         شبانه (24 ساعت) 10,000 ریال

·         هفتگی    60,000 ریال

·         ماهانه     220.000 ریال

منبع : وبلاگ رندباز

interesting things...
ما را در سایت interesting things دنبال می کنید

برچسب : همراه اول,رندباز,خرید و فروش سیم کارت,همراه اوب,اپراتور همراه اول, نویسنده : nirvana thenirvana بازدید : 193 تاريخ : سه شنبه 1 تير 1400 ساعت: 14:22